Content Curation: función docente imprescindible

Content curation: que significa este concepto? As súas orixes etimolóxicas situanse nun artigo publicado por Rohit Bhargava, do sector do marketing, no 2009: Manifesto for the content curator: The next big social media job of the future. Ante a cantidade incesante de información (denominado infoxicación na actualidade) son precisos determinados profesionais (content curator) que busquen, filtren e compartan contidos con criterios de calidade.

Despois de varios encontros coas súas funcións, estratexias e ferramentas, a conceptualización do que é a Curación de Contidos resulta mais doada, e por suposto, aínda que soen vincular o término aos campos do periodismo ou do marketing, os beneficios no mundo educativo non teñen límites.

As accións que implican a curación de contidos son definidas no método das 4 S´s (Guallar e Leiva-Aguilera, 2013) como search (búsqueda), select (selección), sense making (caracterización) e share (difusión), xunto co deseño previo e avaliación final.

No referente ás ferramentas da content curation, podemos atopar unha gran variedade de suxerencias, agrupadas en función de diferentes criterios (fases, funcións, taxonomías, fontes). A continuación unha pequena selección presentada en infografías:

http://www.digitalinformationworld.com/
http://www.digitalinformationworld.com/
Content Curation. Tactics, tool & goalsin 2014 http://www.digitalinformationworld.com/
Content Curation. Tactics, tool & goals in 2014
http://www.digitalinformationworld.com/
c
Curación de contenidos en la Escuela. Manuel Guzmán http://manelguzman.blogspot.com.es/
Content Curation (1)
Infografía Curación de Contidos Margarita Conde @marcuxa

Por último destacar a aplicación práctica da content curation no meu campo profesional da educación e intervención socioeducativa mediante algunhas ferramentas e aplicacións:

  • BÚSQUEDA DE CONTIDOS

Agregadores 

feedly

Feedly. Agregador RSS e organización de fontes web en carpetas temáticas

flipboard

Flipboard. Agregador para móbiles. Presentación das fontes en formato de revista dixital interactiva. Permite agregar blogs, redes sociais (presentando por un exemplo unha búsqueda de hashtag), prensa dixital, podcasts, canales de vídeo.

Marcadores Sociais

DiggDiigo. Un dos mais completos, que aporta ligazóns, grupos de seguidores, sitios web, etiquetas relacionadas ou listas.

delicious

Delicious. Agrupa ligazóns con formato de biografía.

Redes Sociais

twitter4TwitterAínda que a súa creación non responde ó obxectivo de búsqueda de información, a través de outras aplicacións/extensións (Hootsuite, TweetDeck) e da xestión das súas características básicas (creación de listas, búsqueda por hashtag, búsqueda xeolocalizada, seguimento de usuarios, etc.), é inagotable a cantidade de recursos que podemos atopar.

  • SELECCIÓN DE CONTIDOS

EvernoteEvernote. Organiza os datos con formato de notas que podemos agrupar en carpetas. As posibilidades de edición e integración con outras ferramentas son excelentes.

pocket

Pocket. Permite que garde unha ligazón, imaxe, vídeo… a través de etiquetas para despois volver a recuperar a información.

  • CARACTERIZACIÓN E DIFUSIÓN DE CONTIDOS

Curation baseada en blogs

wordpress-icon  Wordpress

blogger   Blogger

Curation baseada en social media

Pinterest-icon  paper.li scoop

Curation colaborativa

pearltrees

 Outras ferramentas

symbaloo

academico

Bases de datos

Educación. Localizador de recursos electrónicos: FIADOR

D
Fiador – Universidade de Vigo

Referencias

GUALLAR, J.; LEIVA-AGUILERA, J. (2013). El content curator. Barcelona: UOC.

MENA, S. (2014). Herramientas contra la infoxicación en los Social Media: Los “Content Curators”. Ámbitos: Revista Internacional de comunicación, 24, 11-20.

II Encuentro Inspira TICs

cabeceraEl jueves 5 de marzo, en Arteixo, se ha realizado el II Encuentro para profesores de Galicia, InspiraTICs, organizado por la Fundación Amancio Ortega y la Fundación Santiago Rey Fernández-Latorre.

El objetivo es doble, facilitar un lugar de intercambio de experiencias y al mismo tiempo conocer a través de diferentes profesionales, metodologías innovadoras y estrategias que motiven la atención y comprensión de nuestro alumnado.

La estructura incluía una ponencia inicial y tres talleres simultáneos, pudiendo seleccionar dos de los mismos. La organización fue perfecta y solamente tuvimos que preocuparnos de absorber la mayor cantidad de información.

Fuente de la imagen: Plataforma Proyecta

La formación y experiencia de los ponentes era un referente clave para nuestra “inspiración”:

  • Paco Rodríguez (@pakkox). Ha trabajado como foto-periodista para publicaciones internacionales, fundador de una agencia dedicada a la distribución y coproducción internacional de series de animación, coproductor para Filmax (Pinocho 3000, El Cid: la leyenda entre otros), director de Media Training & Consulting MTC, miembro de la Academia de las Artes y las Ciencias Cinematográficas de España.
  • Joan Padrós (@joanpadros). Profesor del CFA Palau del Mar (Barcelona), consultor y experto en esta metodología.
  • Manolo González (@cliphistoria). Profesor de Historia en el IES Concepción Arenal (Ferrol) que ha recopilado 540 clips de unas 200 películas sobre la Historia de España y los ha publicado en una canal de Youtube.
Fuente imagen: Plataforma Proyecta


20150305_152804

Paco Rodríguez, unió comunicación e inteligencia emocional a través de “Herramientas imprescindibles para comunicar mejor: PNL e inteligencia emocional”, disertando sobre las técnicas básicas para presentar un proyecto, una idea, una situación, utilizando como base el pitching, que pretende vender un concepto y seducir al sintetizar una idea de tal forma que enganche.

Click para ver
Storify por @marcuxa

Durante la sesión práctica (Taller – Sesión 1) Paco Rodríguez, compartió nociones sobre como debe ser la presentación de proyectos para despertar el interés, analizando los elementos de contenido y forma a tener en cuenta en nuestro discurso, bien sea en un foro, a través de un vídeo o en una conversación breve, denominada pitch de ascensor, que no supera los 30 segundos. Debemos conseguir enganchar en el primer minuto, de lo contrario no querrán quedarse a escuchar. Son técnicas de marketing y comunicación, válidas y necesarias en la docencia, pues también vendemos un producto.

Click para ver
Storify por @marcua
En el segundo taller seleccionado, pasamos a una temática que suscita mucho interés, “The Flipped Classroom, los deberes a clase” a cargo de Joan Padró. En la sesión, se fomentó la reflexión en torno a diferentes cuestiones, pasando a analizar hacia donde camina la educación y cómo puede contribuir la educación inversa a mejorar las competencias y habilidades del alumnado.
Click para ver
Storify por @marcuxa

 Vídeo resumen II Encuentro InspiraTICs

Más info en: 

twitter2 (2) @cfapalaudemar

audio Screencast-O-Matic

nova